|
|
 |
|
 |
|
 |
Het rode tweecilinder Visaatje van Angela Bruurmijn. |
|
De Visa van Jasminka Majdandzic. Zo te zien is hij van alle markten
thuis, en zelfs niet te beroerd om bijvoorbeeld een vracht voederbieten
te vervoeren… |
|
De Visa Super uit 1979 van Bart Jan de Ruijter werd enige jaren geleden
door hemzelf geïmporteerd uit Frankrijk. |
|
Eveneens van Bart Jan de Ruijter was deze zeldzame verlengde C15 D Pick Up
met polyester laadbak. Bart Jan kocht deze C15 in 2003, en verkocht
hem in 2007 door aan een Zweedse liefhebber. Bart Jan bezit zelf
nog een ander te restaureren exemplaar, maar de voltooïng daarvan
zal waarschijnlijk nog even duren. |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
De verlengde C15 D in taxiuitvoering van Bart Jan de Ruijter… |
|
…die in de zomer van 2006 helaas zijn Waterloo vond ten gevolge van het
niet te stuiten verval van de carrosserie. Niet alle clubauto’s
beleven een happy end. |
|
De inmiddels gesloopte Visa Club van Natasja Kuipers. Veel van zulke
tweecilinders werden tot verdriet van de liefhebbers opgeofferd
omwille van de motor, die populair is bij berijders van 2CV’s en
daarvan afgeleide voertuigen. |
|
GerriT, de Visa GT uit 1983 van Okke Groot. Van bijna duizend in Nederlands
verkochte GT’s (in zilver, rood en zwart) zijn er inmiddels nog
slechts enkele over, waarvan dit enige tijd het enige nog rijdende origineel Nederlandse exemplaar was. |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
De Visa 11 RE uit 1986 van Okke Groot, gefotografeerd op Spa Francorchamps
in de jaren negentig. Okke en zijn vriendin Monieke reden er jarenlang dagelijks
in. In 2008 is de auto na een jarenlange restauratie weer in gebruik genomen. |
|
Polleke, de Visa tweecilinder van Okke en Monieke, werd in 2001 dankzij tussenkomst
van de Citroën Visa-Club van de sloop gered en is inmiddels
al weer jaren goed voor veel rijplezier. |
|
De C15 D van Werner en Debby. |
|
Axelientje, een van de twee Axels van Klaas en Annette Bezema. Er is in Nederland
nog slechts een klein aantal rijdende Axels bekend (12 stuks in
2006). |
 |
|
 |
|
t.jpg) |
|
 |
De tot camper omgebouwde C15 E Durisotti rolstoeltaxi van Klaas en
Annette Bezema tijdens de Waggelmeeting in mei 2006. |
|
De Visa Club van Mary en Dick tijdens Le Tour des Trois Pays in mei
2006. |
|
Peter Jan de Maijer heeft zijn C15 inmiddels verruild voor een BX Break,
maar mist de auto eigenlijk best. |
|
De C15 D van Ben Henderson is in 1996 zijn leven begonnen als tweemansauto.
In 2001 moest er een zitplaats bij en is de auto omgebouwd naar
een versie met achterbank en schuiframen opzij. |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
De Visa 11 RE van Richard de Kruijf tijdens een toertocht in het Lake
District in Engeland in oktober 2006. |
|
De fraai gerestaureerde Visa Chrono van Frank Collet. Na twee GT’s
Spirit 330 en een GTi is dit zijn vierde Visa. |
|
De 1978 Visa Spécial van Lars Boontje, gefotografeerd toen deze
nog in Frankrijk rondreed. Sinds 2006 is deze serie 1 in Nederland.
Er staat circa 90.000 km op de teller, en de historie is aanwezig.
|
|
Een bijzondere C15, een 14 E “Mixta” uit 1991 die ooit diende
bij het Belgische leger. Eigenaar Claus Gertzen verkoos deze auto
boven een Picasso. Dat zijn de wáre liefhebbers! |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Marcel Brandi uit Alkmaar reed in 2007/2008 vrolijk rond met deze bijzondere
Visa 14 TRS Stilo. Inmiddels is deze auto weer dóór
naar een andere liefhebber. |
|
Hans Sabel uit Almere is in het bezit van deze in 2004 uit Frankrijk
ingevoerde tweecilinder LNA uit 1981. |
|
De zwarte Visa GTI 115 ch uit mei 1988 van Kees de Waard Wagner. Kees
importeerde de auto in 2008 uit Frankrijk. De auto verkeert vrijwel
in nieuwstaat. |
|
De dappere tweecilinder Pruttel van Jan en Marian Eijkelboom in zijn jonge jaren. Met volle bepakking op een mistige ochtend op de Military Road door de Wicklow Mountains in Ierland. Al meer dan 25 jaar hun trouwe bondgenoot! |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Een strak koppel: de Visa’s 11 RE en 17 D Leader van H. van Zandvoort.
De 11 RE is in zijn bezit sinds februari 1994, de diesel Leader sinds mei 2011. |
|
Deze C15 pick-up Teilhol van Will van den Ende is er een van slechts
enkele van zulke auto’s in ons land. |
|
De Visa 11 RE van Emiel van der Vegt. |
|
De perfect gerestaureerde Visa Chrono van Ben Bosch. |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
De ongerestaureerde Nederlandse Chrono uit februari 1984 van Olaf en Sjef Jansen. |
|
De grijze C15 Grand Volume uit 1995 van Joost Tomson, voorzien van o.a. electrische ramen, cv, een BX-GTI dashboard en uiterlijk lichtjes aangepast. |
|
De rode C15 RD uit 1994 van Joosts vriendin, helemaal origineel met cv, electrische ramen en stuurbekrachtiging. |
|
Sinds begin 2010 is Joost in bezit van nog een C15: deze diesel van december 1985, afkomstig uit Zuid-Frankrijk. |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
Erwin van Wenum is terecht trots op zijn prachtige Chrono. |
|
Erwin van Wenum’s eerste auto was deze Visa 11 RE uit 1984. |
|
Nog een foto uit Erwins fotoalbum: een Visa GT die in zijn bezit was. |
|
De Visa 11 RE uit 1986 van Wouter Oude Engbrink. Wouter wil deze Visa steeds netter maken. De bodem is keihard en alle vitale delen ook. Wel vertoont het plaatwerk enkele gebruikerssporen. |
_t.jpg) |
|
 |
|
 |
|
 |
De Visa 14 TRS uit december 1984 van Marcel, in februari 2012 uit Frankrijk gehaald met 93.000 op de teller en ‘op de achterdeurtjes na bikkelhard’. |
|
Via omzwer-vingen langs een aantal leden en niet-leden is deze van oorsprong Duitse Visa 17 RD in 2013 na een omvangrijke motorische ingreep weer gered voor het nageslacht en heeft hij bij Bart en Ester van Gool een nieuw droog huis gevonden. |
|
De zo goed als nieuwe Axel 11 uit 1987 van Durk Fennema heeft pas 27.000 km gelopen. |
|
De bijzondere C15 Gruau die Bart Jan de Ruijter in 2009 in Frankrijk op de kop tikte. |